Honda’s nieuwe modellen voor 2025 zijn er, klaar om elk type rijder te verrassen. Of je nu van sportieve prestaties houdt, lange toertochten plant of gewoon de stad wilt doorkruisen, er is voor iedereen iets bijzonders. In deze blog verkennen we de nieuwste modellen, hun opvallende kenmerken en specificaties.

Let op, onderstaande modellen staan nog niet allemaal in onze showroom. Check onze algemene ‘Nieuwe Motoren 2025’ blog voor een overzicht van de verwachte beschikbaarheid.

De Honda CB1000 Hornet 2025

De vernieuwde Honda CB1000 Hornet combineert kracht en moderne technologie in een naked bike die opvallend en functioneel is. De 998cc viercilinder-in-lijn motor, afgeleid van Honda’s Fireblade, levert 148 pk en 104 Nm koppel. Het Throttle By Wire (TBW) systeem en vier rijmodi—Rain, Standard, Sport en een aanpasbare User-modus—geven de rijder de flexibiliteit en controle om de motor aan elke omgeving aan te passen.

Het chassisontwerp met een stalen Twin Spar-frame en een Showa SFF-BP voorvork zorgen voor optimale stabiliteit en wendbaarheid. Met radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen en een korte wielbasis biedt de Hornet een veilige en responsieve rijervaring, ideaal voor zowel stadsverkeer als bochtige wegen. Qua technologie is de CB1000 Hornet uitgerust met een 5-inch kleuren TFT-scherm dat Honda’s RoadSync ondersteunt, waardoor je eenvoudig je smartphone verbindt voor navigatie, muziek en oproepen. Het strakke ontwerp wordt versterkt door dubbele LED-verlichting en Honda’s Emergency Stop Signal (ESS) voor extra veiligheid bij hard

Specificaties

Motorinhoud: 998 cc
Vermogen: 111,6 kW (148 pk) bij 11.000 t/min
Koppel: 104 Nm bij 9.000 t/min
Gewicht: 211 kg rijklaar
Brandstoftank: 17 liter
Banden: 120/70-ZR17 voor, 180/55-ZR17 achter

De nieuwe Honda CB1000 Hornet is verkrijgbaar vanaf €11.999 en biedt een uitstekende balans van vermogen, design en technologie.

De Honda CB1000 Hornet SP 2025

De Honda CB1000 Hornet SP brengt sportieve prestaties en luxe samen in een indrukwekkende naked bike. Deze motor is uitgerust met een krachtige 998cc viercilinder-in-lijn motor, afgeleid van de iconische Fireblade, die 155 pk en 107 Nm koppel levert. Het geavanceerde Throttle By Wire (TBW) systeem biedt vier rijmodi—Rain, Standard, Sport en een volledig aanpasbare User-modus—waardoor de rijder altijd de optimale afstemming voor elke situatie kan kiezen.

Wat de SP-versie onderscheidt van de standaard CB1000 Hornet zijn de gesmede wielen die lichter zijn en de onafgeveerde massa verlagen, wat de wendbaarheid en stabiliteit ten goede komt. Daarnaast is de SP uitgerust met een verbeterde Showa SFF-BP voorvork, die zorgt voor een nog nauwkeurigere wegligging en extra grip in bochten. De radiaal gemonteerde Brembo-remmen bieden een krachtiger en gevoeliger remsysteem, wat resulteert in een verhoogde controle, vooral bij hoge snelheden.

Specificaties

Motorinhoud: 998 cc viercilinder DOHC
Vermogen: 111,6 kW (155 pk) bij 11.000 t/min
Koppel: 107 Nm bij 9.000 t/min
Gewicht: 211 kg rijklaar
Brandstoftank: 17 liter
Voorrem: 310 mm dubbele schijven met radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen
Achterrem: 240 mm enkele schijf met enkelzuigerremklauw
Banden: 120/70-ZR17 voor, 180/55-ZR17 achter
Instrumentenpaneel: 5-inch TFT-scherm met smartphone-connectiviteit
Rijmodi: Vier instelbare modi (Rain, Standard, Sport, User)

De Honda CB1000 Hornet SP is verkrijgbaar vanaf €13.999 en biedt een combinatie van indrukwekkende prestaties, luxe afwerking en moderne technologie, perfect voor de motorrijder die het beste van het beste zoekt.

De Honda CMX1100 Rebel 2025

De nieuwe Honda CMX1100 Rebel 2025 biedt een ideale mix van stijl, kracht en comfort, ontworpen voor rijders die op zoek zijn naar zowel prestaties als een statement op de weg. Met een 1.084cc parallel twin-cylinder motor, afgeleid van de CRF1100L Africa Twin, heeft de motor een hogere compressieverhouding voor verbeterde acceleratie en een rijker geluid. Dankzij het Throttle By Wire (TBW)-systeem zijn er drie rijmodi—Standard, Rain en Sport en twee gebruikersinstelbare modi voor een gepersonaliseerde rijervaring.

Het chassis is zorgvuldig ontworpen voor een precieze en responsieve rijervaring. De 43mm cartridge-vorken aan de voorkant en piggyback-schokdempers achter zorgen voor uitstekende vering en stabiliteit. Met een rijklaar gewicht van 236 kg en een laag zwaartepunt voelt de Rebel wendbaar aan, geschikt voor zowel stadsverkeer als bochtige wegen.

Daarnaast is de CMX1100 Rebel uitgerust met moderne technologie, waaronder een 5-inch TFT-display met Honda RoadSync-connectiviteit, een USB-C-poort en functies zoals cruise control. Deze combinatie van klassieke bobber-stijl en geavanceerde technologie biedt zowel nieuwe als ervaren motorrijders een onvergetelijke rijervaring.

Specificaties

Motorinhoud: 1.084cc parallel-twin
Maximaal vermogen: 65 kW (88 pk) bij 7.250 tpm
Maximaal koppel: 98 Nm bij 4.750 tpm
Rijklaar gewicht: 236 kg (DCT-versie)
Rijmodi: Standard, Rain, Sport + 2 gebruikersinstelbare modi
Remmen: Radiaal gemonteerde vierzuigerremklauw met 330mm zwevende schijf
Vering: 43mm cartridge-vorken voor, piggyback-schokdempers achter
Banden: 130/70B18 voor, 180/65B16 achter
Display: 5-inch TFT-display met Honda RoadSync-connectiviteit
Extra functies: USB-C-poort, cruise control, aanpasbare rijmodi

De Honda CMX500 Rebel 2025

De 2025 CMX500 Rebel is meer dan een motorfiets; het is een statement voor de nieuwe generatie motorrijders. Met zijn tijdloze bobber-stijl en moderne technologie biedt de Rebel de perfecte combinatie van karakter en gebruiksgemak. Of je nu een beginnende rijder bent of een doorgewinterde veteraan, deze motor belooft een onvergetelijke ervaring op de weg.

De 471cc vloeistofgekoelde parallel-twin motor vormt het hart van de CMX500 Rebel. Deze motor levert een krachtige en soepele rijervaring, ideaal voor zowel stadsverkeer als langere ritten. Met een geoptimaliseerd brandstofinjectiesysteem en vernieuwde ECU-instellingen, gecombineerd met het kenmerkende geluid van de ‘shotgun’ uitlaat, versterkt de Rebel de cruiserervaring.

Het ergonomische stalen frame en het lage, slanke ontwerp zorgen voor comfort en controle, met een zithoogte van 690 mm die een ontspannen rijhouding mogelijk maakt. Verbeterde schokdempers en herontworpen handvatten dragen bij aan een aangename rit, zelfs op oneffen wegen. Dankzij de aanpassingen in geometrie en ophangingsinstellingen voelt de motor stabiel en wendbaar aan in verschillende omstandigheden.

Specificaties

Rijmodi: Eenvoudige en aanpasbare rijervaring
Motor: 471cc vloeistofgekoelde parallel-twin
Maximaal vermogen: 34 kW bij 8.500 t/min (geschikt voor A2-rijbewijs)
Maximaal koppel: 43,3 Nm bij 6.000 t/min
Oliecapaciteit: 3,2 L
Brandstoftankcapaciteit: 11,2 L
Remmen: Voor: 296 mm schijf met tweezuigerremklauw; Achter: 240 mm schijf met enkelzuigerremklauw
Wielen: Voor: 130/90-16; Achter: 150/80-16
Gewicht: 191 kg (Special Edition: 192 kg)
Zithoogte: 690 mm

De Honda NT1100 2025

De Honda NT1100 is een motor die uitblinkt in comfort, veelzijdigheid en prestaties, en heeft zich snel bewezen als een favoriet onder touringrijders in Europa. Sinds zijn introductie in 2022 heeft de NT1100 zich onderscheiden met zijn aantrekkelijke design, gebruiksgemak en technologie. Voor het modeljaar 2025 heeft Honda verschillende verbeteringen doorgevoerd.

Aangedreven door een 1.084 cc paralleltwin-motor, biedt de NT1100 een indrukwekkende koppelverhoging van 7% in het middengebied, wat zorgt voor soepelere en krachtigere prestaties zonder verlies van piekvermogen. Met een tankinhoud van 20 liter heeft de motor een actieradius van ongeveer 400 kilometer, ideaal voor zowel stadsritten als lange tochten. De geoptimaliseerde zesversnellings Dual Clutch Transmission (DCT) garandeert soepel schakelen, zelfs in bochten, dankzij de zesassige Inertial Measurement Unit (IMU).

De vernieuwde aerodynamische kuip biedt betere bescherming tegen wind en regen, terwijl het grotere, ergonomische zadel en de vernieuwde koffers zorgen voor extra comfort en functionaliteit. Optioneel is het Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa-EERA™) systeem beschikbaar, dat de demping realtime aanpast aan de rijomstandigheden en de rijkwaliteit verder optimaliseert.

Specificaties

Kleuropties: Mat Warm Ash Metallic, Gunmetal Black Metallic, Pearl Hawkseye Blue
Motor: 1.084 cc paralleltwin
Koppel: 7% meer bij lagere en middelhoge toeren
Actieradius: Tot 400 km (20 L tank)
Transmissie: Geoptimaliseerde DCT met zes versnellingen
IMU: Zesassige Inertial Measurement Unit
Rijmodi: Urban, Rain, Tour en User-modus
Display: 6,5-inch TFT-touchscreen met Apple CarPlay® en Android Auto®
Comfort: Verwarmde handvatten, USB-laadaansluitingen, Emergency Stop Signals (ESS)

Nieuwe kleuren voor de Africa Twin CRF1100L

De Africa Twin CRF1100L blijft voor het modeljaar 2025 mechanisch ongewijzigd, maar krijgt wel nieuwe kleurstellingen. Deze motor behoudt zijn uitstekende offroad-capaciteiten en heeft de uitstraling van een wendbare rallymachine. De 1.084 cc paralleltwin-motor levert een maximaal koppel van 122 Nm en een vermogen van 75 kW, wat zorgt voor een spannende rijervaring, zowel op de weg als offroad.

Nieuwe Kleurstellingen voor 25YM Africa Twin CFR1100L

Pearl Glare White – met nieuwe Tricolore graphics (exclusief voor de ‘ES’-versie)
Grand Prix Red – met geheel nieuwe graphics
Matt Ballistic Black Metallic – met nieuwe rode accenten

De Honda CB750 Hornet 2025

De vernieuwde Honda CB750 Hornet biedt een mix van stijl, prestaties en geavanceerde technologie, waardoor hij zowel voor ervaren als beginnende rijders aantrekkelijk is. Met een aantal indrukwekkende verbeteringen, zoals een nieuwe LED-koplamp en een vernieuwde cockpitkuip, heeft de Hornet een agressieve uitstraling gekregen. Het 5-inch TFT-scherm met gebruiksvriendelijke interface en Honda RoadSync-connectiviteit maakt het rijden nog aangenamer.

De krachtige 755cc paralleltwin-motor levert een piekvermogen van 67,5 kW en een koppel van 75 Nm, wat zorgt voor uitstekende acceleratie. De motor is geoptimaliseerd voor een responsieve rijervaring in zowel lage als midden toeren. De innovatieve Vortex Flow Ducts verbeteren de luchtstroom, wat bijdraagt aan de krachtige prestaties.

De CB750 Hornet is verder uitgerust met een ultralicht stalen diamantframe dat zorgt voor verbeterde wendbaarheid en rijprecisie. De volledig instelbare Showa-vering, bestaande uit een 41 mm SFF-BP™ USD-voorvork en een Pro-Link achterschokbreker, biedt uitstekende feedback en comfort. De nieuwe Throttle By Wire (TBW) technologie biedt drie rijmodi: RAIN, STANDARD en SPORT, terwijl Honda Selectable Torque Control (HSTC) zorgt voor extra controle en veiligheid.

Met een gewicht van slechts 192 kg is de Hornet wendbaar en responsief, en er is zelfs een A2-versie beschikbaar voor de a2 rijders.

Specificaties

LED-koplamp en 5-inch TFT-display: Met RoadSync-connectiviteit.
Motor: 755cc paralleltwin met 8 kleppen
Piekvermogen: 67,5 kW (92 pk) bij 9.500 tpm
Koppel: 75 Nm bij 7.250 tpm
Brandstofverbruik: 4,3 l/100 km
Actieradius: 340 km
Rijmodi: RAIN, STANDARD, SPORT
Honda Selectable Torque Control (HSTC): 3 niveaus
Gewicht: 192 kg rijklaar
A2-versie: Beschikbaar

De Honda XL750 Transalp 2025

De Honda XL750 Transalp is een moderne interpretatie van het legendarische avontuur. Met een vernieuwd ontwerp en geavanceerde technologieën nodigt deze motor je uit om de wereld te verkennen, of je nu door de stad rijdt of onverharde wegen verkent.


De Honda XL750 Transalp heeft nieuwe dubbele LED-projectorkoplampen voor betere zichtbaarheid en een eigentijdse uitstraling. Het duurzame Durabio™ windscherm verbetert de aerodynamica en optimaliseert de luchtstroom. Het motorblok is geüpdatet, met behoud van de krachtige 755 cc parallelle tweecilinder. Met Throttle By Wire (TBW) zijn er vier vooringestelde rijmodi en een gebruikersmodus, wat meer controle biedt. De Honda Selectable Torque Control is verbeterd met geïntegreerde wheeliecontrole en instelbare motorrem. De Showa-ophangingssystemen met een 43 mm USD voorvork en Pro-Link achtervering zorgen voor een betere rijervaring. Een nieuw 5-inch TFT-display met Honda RoadSync Smartphone Connectivity biedt extra functionaliteit, terwijl automatisch uitschakelende richtingaanwijzers en noodstopsignaaltechnologie (ESS) de veiligheid verhogen. Voor rijders met een beperkt rijbewijs is er ook een A2-versie beschikbaar.

Specificaties

Motor: 755 cc parallelle tweecilinder
Vermogen: 95 pk
Koppel: 75 Nm
Throttle By Wire: vier rijmodi
Ophangingssystemen: Showa 43 mm SFF-CA USD voorvork, Pro-Link achterschokdemper
Display: 5-inch TFT-kleurendisplay
Veiligheidsfuncties: Automatisch uitschakelende richtingaanwijzers, noodstopsignaaltechnologie (ESS)
Frame: Stalen diamantframe
Bandenmaten: 90/90-21 voor; 150/70-18 achter

De Honda CL500 2025

De nieuwe Honda CL500 brengt een eerbetoon aan de iconische motoren uit de jaren ’60 en ’70, maar is uitgerust met moderne verbeteringen die hedendaagse rijders aanspreken. Dit model combineert een krachtig motorblok met een stijlvol chassis en biedt functionaliteit voor de urban avonturier.

De CL500 introduceert nieuwe kleurstellingen, waaronder Pearl Dusk Yellow en Mat Fresco Brown. Ergonomie is verbeterd met herzien zitcomfort en aangepaste voetsteunen. Het LCD-display is helderder en beter leesbaar in fel licht, en de ECU-instellingen zijn geoptimaliseerd voor een soepelere rit en betere prestaties. Volledige LED-verlichting zorgt voor verbeterde zichtbaarheid en een eigentijdse uitstraling.

Specificaties

Tankinhoud: 12 liter met een actieradius van meer dan 300 km
Motor: 471cc parallel-twin, vloeistofgekoeld
Vermogen: 34,3 pk (25 kW) bij 8.500 t/min
Koppel: 43,4 Nm bij 6.250 t/min
Versnellingsbak: 6-versnellingen met assist/slipperkoppeling
Frame: Tubular diamond-structuur staal
Vering: 41mm telescopische voorvork met 150mm veerweg
Achtervering: Instelbare achterdemper met 145mm veerweg
Remmen: 310mm drijvende schijf voor, 240mm schijf achter met ABS
Wielen: 19 inch voor, 17 inch achter met Dunlop Mixtour banden

De Honda CRF300L 2025

De Honda CRF300L blijft een populaire keuze onder motorliefhebbers, en voor 2025 zijn er enkele belangrijke verbeteringen doorgevoerd die de algehele rijervaring verbeteren. De meest opvallende aanpassingen zijn de nieuwe ledverlichting, die zorgt voor een modernere uitstraling en betere zichtbaarheid, en het verbeterde warmtebeheer met een aangepaste radiateurventilator.

Het motorblok, een krachtige 286 cc DOHC ééncilindermotor, is nu compatibel met OBD2-2/EURO5+, wat de prestaties en efficiëntie bevordert. De versnellingsbak heeft een slipperkoppeling gekregen, wat het schakelen vergemakkelijkt. Daarnaast is het stalen frame geoptimaliseerd voor een betere stijfheidsbalans, en de aluminium achterbrug draagt bij aan gewichtsbesparing en verbeterde handling.

De vering heeft langere veerwegen en de demping is herzien voor een optimale rijervaring, terwijl de totale gewicht van 142 kg zorgt voor gemakkelijke handelbaarheid. Nieuwe kleurstellingen accentueren de scherpe uitstraling van het kuipwerk, waardoor de CRF300L er niet alleen goed uitziet, maar ook beter presteert.

Specificaties

Zithoogte: 880 mm
Motor: 286 cc DOHC ééncilindermotor
Vermogen: 28 pk bij 8.500 t/min
Koppel: 26,6 Nm bij 6.500 t/min
Versnellingsbak: 6 versnellingen met slipperassistkoppeling
Leeggewicht: 142 kg
Frame: Staal met aluminium achterbrug
Voorvering: 43 mm Showa UPSD-vork met 260 mm veerweg
Achtervering: Pro-Link met 260 mm veerweg
Remmen: Voor- en achterrem met golvende schijven
ABS: 2-kanaals ABS standaard aanwezig

De Honda CRF300 RALLY 2025

De Honda CRF300 RALLY voor 2025 heeft verschillende opvallende updates die het rijplezier vergroten en de functionaliteit verbeteren. Allereerst zijn er nu compacte led-richtingaanwijzers, die zorgen voor betere zichtbaarheid en een modernere uitstraling. Het warmtebeheer is geoptimaliseerd met een nieuw ontworpen zijpaneel, wat bijdraagt aan een efficiëntere afvoer van warmte.

De motor voldoet nu aan de EURO5+ normen, wat zorgt voor lagere emissies zonder in te boeten op prestaties. De toevoeging van een slipperkoppeling maakt het schakelen soepeler, wat de bediening van de koppelingshendel vergemakkelijkt. Daarnaast is de demping van de vering herzien, wat resulteert in een comfortabelere rit, zowel op de weg als off-road.

Het zadel is breder en met rubber bekleed voor extra comfort, terwijl het LCD-dashboard nu beter afleesbaar is en extra functies biedt. Deze updates maken de CRF300 RALLY een nog aantrekkelijker model voor rijders die op zoek zijn naar avontuur, zowel in de stad als op uitdagende terreinen.

Specificaties

Brandstoftankinhoud: 12,8 liter
Motor: 286 cc ééncilindermotor, DOHC
Vermogen: 28 pk bij 8.500 t/min
Koppel: 26,6 Nm bij 6.500 t/min
Transmissie: 6-versnellingsbak met slipperkoppeling
Rijklaar gewicht: 153 kg
Voorvering: 43 mm Showa UPSD, 260 mm veerweg
Achtervering: Pro-Link, 260 mm veerweg
Remmen: Voorzijde enkele 256 mm remschijf, achterzijde 220 mm remschijf met ABS
Wielmaat: 21 inch voor, 18 inch achter

De Honda GB350S 2025

De nieuwe Honda GB350S biedt enkele belangrijke vernieuwingen die de rijervaring aanzienlijk verbeteren. De motor is uitgerust met een luchtgekoelde, 348 cc SOHC eencilindermotor, die een karakteristiek geluid produceert en geoptimaliseerd is voor zowel prestaties als efficiëntie. Met de slipperkoppeling schakelen rijders soepeler en behouden ze meer controle bij het afremmen. De toevoeging van Honda Selectable Torque Control (HSTC) verhoogt de grip en stabiliteit, vooral in uitdagende omstandigheden.

Het chassis is ontworpen met een stalen semi-dubbel wiegframe dat zorgt voor een betrouwbaar rijgedrag. De vering is verbeterd met een 41 mm telescopische voorvork en dubbele achtershockdempers, wat het comfort tijdens ritten vergroot. Het remsysteem is ook geüpdatet, met krachtige 310 mm remschijven voor en 240 mm achter, beide voorzien van ABS voor extra veiligheid. Het vernieuwde instrumentenpaneel met analoge snelheidsmeter en digitale versnellingsindicator verhoogt de gebruiksvriendelijkheid.

Deze vernieuwingen maken de Honda GB350S tot een aantrekkelijke keuze voor zowel beginnende als ervaren rijders, die genieten van een motor die moderniteit en retro-charme combineert.

Specificaties:

Banden: Metzeler Tourance Next
Motor: Luchtgekoelde SOHC 348 cc eencilinder
Piekvermogen: 21 pk bij 5.500 t/min
Koppel: 29,0 Nm bij 3.000 t/min
Versnellingsbak: 5 versnellingen met slipperkoppeling
Brandstofefficiëntie: 40 km/l (WMTC)
Tankinhoud: 15 liter
Remsysteem: 310 mm voor, 240 mm achter met ABS
Zithoogte: 800 mm
Gewicht: 178 kg
Wielmaat: 19 inch voor, 17 inch achter

De Honda NC750X 2025

De Honda NC750X voor 2025 is vernieuwd met een aantal belangrijke upgrades. Het kuipwerk heeft een minimalistische stijl gekregen, inclusief een nieuw windscherm en een volledig herontworpen LED-koplamp voor betere zichtbaarheid. Het nieuwe vijf-inch TFT-kleurenscherm biedt Honda RoadSync-connectiviteit, waardoor je altijd verbonden blijft.

Duurzame materialen, zoals gekleurd Durabio, zijn in de kuipdelen verwerkt, en de DCT is geoptimaliseerd voor soepel schakelen bij lage snelheden. De nieuwe dubbele 296 mm remschijven verbeteren de remprestaties verder. Met scherpere lijnen en een dynamische uitstraling heeft de motor ook een toegankelijk zadel van 800 mm, met de optie voor een comfortzadel.

De krachtige 745 cc tweecilindermotor levert 43,1 kW en 69 Nm, met Throttle By Wire voor drie rijmodi en een instelbare USER-modus. Honda’s Selectable Torque Control (HSTC) verbetert grip en stabiliteit.

Specificaties:

Optioneel: Slipperassistkoppeling beschikbaar op MT-modellen
Motor: Watergekoelde, SOHC 8-kleps paralleltwin
Piekvermogen: 59 pk bij 6.750 t/min
Maximaal koppel: 69 Nm bij 4.750 t/min
Verbruik: 3,6 l/100 km
Brandstoftank: 14,1 liter
Zadelhoogte: 800 mm
Remmen: Dubbele 296 mm schijven voor en enkele schijf achter
Versies: 35 kW-versie voor A2-rijbewijs

Honda’s premium Forza 2025

De Honda Forza-scooters zijn voor modeljaar 2025 vernieuwd met aanzienlijke upgrades, met een focus op stijl, technologie en rijcomfort. De Forza 750, het vlaggenschip van de serie, heeft een volledige restyling ondergaan, waaronder een nieuwe koplampunit en geïntegreerde richtingaanwijzers voor verbeterde zichtbaarheid. De scooter biedt nu meer bescherming tegen de elementen, extra beenruimte en een verbeterd grondbereik, wat bijdraagt aan een comfortabele rijervaring. Duurzame materialen, zoals het milieuvriendelijke Durabio™, zijn toegepast in de kuipdelen.

De vernieuwde Dual Clutch Transmission (DCT) biedt meer controle bij lage snelheden, en alle Forza-modellen voldoen aan de Euro 5+ emissienorm voor milieuvriendelijk rijden. Daarnaast zijn er nieuwe kleurstellingen geïntroduceerd voor de Forza 750, waaronder Mat Warm Ash Metallic. De Forza 350 en Forza 125 hebben ook updates gekregen, met nieuwe ECU-instellingen en verbeterde katalysatoren om aan de Euro 5+ norm te voldoen, samen met een 5-inch TFT-scherm en Honda RoadSync-connectiviteit.

Kleuropties:

Forza 750: Mat Ballistic Black Metallic, Iridium Gray Metallic, Mat Warm Ash Metallic (nieuw).
Forza 350: Carnelian Red Metallic (nieuw), Pearl Falcon Gray, Pearl Nightstar Black, Mat Pearl Cool White.
Forza 125: Mat Cynos Gray Metallic, Pearl Falcon Gray, Mat Pearl Pacific Blue (nieuw), Mat Pearl Cool White (nieuw).

Specificaties:

Smart Key: Systeem
Windscherm: Elektrisch verstelbaar over 180 mm
Verlichting: Volledig LED
HSTC: Honda Selectable Torque Control
USB-C: Aansluiting

De Honda X-ADV 750 2025

De Honda X-ADV 2025 750 is de ideale crossover-motor voor avontuurlijke rijders die zowel op de weg als off-road willen rijden. Dit model bouwt voort op zijn succesvolle voorgangers en introduceert verbeteringen voor een verhoogd rijplezier. Met een krachtig 745 cc parallel-twin motor levert de X-ADV 58 pk bij 6.750 tpm en een koppel van 69 Nm bij 4.750 tpm, wat zorgt voor soepele acceleratie en rijcomfort in diverse omstandigheden. De Honda Selectable Torque Control (HSTC) en de Dual Clutch Transmission (DCT) verbeteren de grip en maken schakelen naadloos.

Het stevige diamant-type stalen buizenframe biedt stabiliteit, terwijl de volledig instelbare ophangingen zorgen voor een comfortabele rit op elk terrein. Met een bodemvrijheid van 162 mm en een zithoogte van 820 mm is de motor geschikt voor diverse rijders.

Met een modern dashboard, LED-verlichting en een Smart Key-systeem biedt de X-ADV 2025 zowel gebruiksgemak als veiligheid. De motor heeft verschillende rijmodi, waaronder Sport en Gravel, die de prestaties afstemmen op jouw voorkeuren. De Honda X-ADV 2025 is de perfecte keuze voor rijders die avontuur en praktisch gebruik willen combineren.

Specificaties:

Elektronische systemen: Honda Selectable Torque Control (HSTC)
Motor: Parallel-twin, 745 cc
Vermogen: 58 pk bij 6.750 tpm
Koppel: 69 Nm bij 4.750 tpm
Gewicht: 236 kg
Ophangingen: Voor: 41 mm USD-vork, achter: Pro-Link
Remmen: Dubbele 310 mm schijven voor, enkele 240 mm schijf achter
Wielen: 17 inch voor, 15 inch achter
Bodemvrijheid: 162 mm
Zithoogte: 820 mm

De Honda ADV350 2025

De Honda ADV350 2025 is volledig vernieuwd, met een focus op het creëren van de perfecte balans tussen avontuur en stedelijke functionaliteit. Dit model, voortbouwend op de X-ADV, biedt nu tal van verbeteringen die de rijervaring optimaliseren.

De 2025-update omvat een krachtigere 330 cc motor met een intern aangepaste uitlaat en nieuwe ECU-instellingen, wat resulteert in een vermogen van 21,5 kW en een koppel van 31,5 Nm. Een O2-sensor zorgt voor een efficiënte verbranding en betere prestaties. Het stalen frame is versterkt voor extra stijfheid en de 37 mm USD voorvork biedt sportieve handling. De achterschokdempers zijn nu uitgerust met aparte reservoirs en instelbare veervoorspanning.

Een nieuw vijf-inch TFT-display biedt Honda RoadSync smartphone-connectiviteit en gebruiksvriendelijke bediening via een vierrichtingsschakelaar. Automatische uitschakelende richtingaanwijzers en verlichting in het opbergvak verhogen het gebruiksgemak. Verder zijn er vier nieuwe lakopties en zijn er nieuwe rijmodi toegevoegd voor diverse omstandigheden. Het remsysteem is verbeterd met nieuwe remklauwen en geavanceerde ABS-technologie. De verlichting is vernieuwd met LED-koplampen en het zadel is ergonomisch aangepast voor meer comfort tijdens lange ritten. Verbeterde bagageruimte en geluidsdemping van het motorblok dragen bij aan de algehele rijervaring.

Specificaties

ABS: 2-kanaals voor remcontrole
Motor: 330 cc Smart Power+ (eSP+), SOHC, vierkleps
Piekvermogen: 29 pk bij 7.500 tpm
Piek koppel: 31,5 Nm bij 5.250 tpm
Brandstoftankcapaciteit: 11,7 liter
Verbruik: 28,6 km/l (WMTC-modus)
Wielbasis: 1.520 mm
Leeggewicht: 186 kg
Verlichting: Volledige LED-verlichting

De Honda SH350i 2025

De Honda SH350i voor 2025 heeft een serie vernieuwingen ondergaan die de aantrekkingskracht van deze populaire scooter verder versterken. Het vernieuwde ontwerp omvat een strakker ‘gezicht’ met een moderne LED-koplamp en volledige LED-verlichting, wat zorgt voor betere zichtbaarheid en een eigentijdse uitstraling.

Belangrijke updates zijn onder andere de integratie van een Smart Key voor gebruiksgemak, Honda’s Selectable Torque Control (HSTC) voor verbeterde grip en stabiliteit, en een verbeterde katalysator die voldoet aan de Euro5-emissienormen. Het nieuwe LCD-instrumentenpaneel biedt duidelijke weergave van snelheidsmetingen, terwijl de USB-C-aansluiting in het voorvak het opladen van apparaten vergemakkelijkt. Daarnaast is de opbergruimte onder het zadel nu verlicht en zijn er nieuwe kleurstellingen geïntroduceerd.

De eSP+-motor levert een piekvermogen van 21,5 kW en een koppel van 31,5 Nm, met een indrukwekkende brandstofefficiëntie van 28,6 km/l. Het lichte stalen frame en de nieuwe Pirelli Angel-scooterbanden verbeteren de rijervaring en stabiliteit.

Specificaties

Motor: 330 cc, 29 pk, 31,5 Nm
Brandstofverbruik: 28,6 km/l (WMTC-modus)
Tankinhoud: 9,1 liter
Gewicht: 172 kg (leeggewicht)
Zithoogte: 805 mmWielmaat: 110/70-16 (voor) en 130/70R16 (achter)
Remmen: 256 mm schijfremmen voor en achter, ABS met twee kanalen
Afmetingen: 2160 mm lengte, 742 mm breedte, 1160 mm hoogte


De Honda PCX125 2025

De Honda PCX125 blijft zijn status als favoriet onder stedelijke rijders bevestigen, met meer dan 140.000 verkochte exemplaren in Europa sinds 2010. Voor 2025 heeft Honda een reeks updates doorgevoerd die de prestaties en functionaliteit van deze iconische scooter verder verbeteren.

De vernieuwde PCX125 is uitgerust met een efficiënter 125cc eSP+ motorblok, dat nu niet alleen betere prestaties biedt, maar ook voldoet aan strengere emissienormen. Het nieuwe chassis is lichter en stijver, wat resulteert in een betere handling en stabiliteit tijdens het rijden. Het design heeft een frisse, gestroomlijnde uitstraling gekregen met moderne LED-verlichting, wat niet alleen de esthetiek ten goede komt, maar ook de zichtbaarheid vergroot.

Een belangrijke toevoeging is het Smart Key-systeem, dat het starten en vergrendelen van de scooter eenvoudiger en veiliger maakt. Verder is er een nieuw brandstofinjectiesysteem geïntroduceerd, dat de brandstofefficiëntie optimaliseert. De zithouding is verbeterd met extra ondersteuning voor langere ritten, en de opbergruimte onder het zadel is vergroot voor meer gebruiksgemak.

Tot slot zorgen de nieuwe lichtgewicht wielen en verbeterde banden voor betere grip en rijcomfort, terwijl geavanceerde veiligheidsfeatures zoals ABS en een nieuwe remtechnologie de controle verbeteren.

Specificaties

Motor: 125cc, vloeistofgekoeld eSP+ vierkleps SOHC
Vermogen: 12,3 pk (9,2 kW) @ 8.750 tpm
Koppel: 11,7 Nm @ 6.500 tpm
Brandstofverbruik: 2,1 l/100 km (47,6 km/l, WMTC)
Tankcapaciteit: 8,1 liter
Topsnelheid: 98 km/u
Remmen: 220 mm schijfrem voor en achter
Wielmaat: 14 inch voor, 13 inch achter