Kawasaki komt in 2025 met een nieuwe reeks motoren die rijplezier in allerlei vormen bieden. Of je nu op zoek bent naar sportieve prestaties, een comfortabele motor voor lange ritten, of een wendbare machine voor dagelijks gebruik, er is een Kawasaki voor elke rijder. In deze blog nemen we de nieuwste modellen onder de loep en belichten we hun unieke eigenschappen en specificaties.
Let op, onderstaande modellen staan nog niet allemaal in onze showroom. Check onze algemene ‘Nieuwe Motoren 2025’ blog voor een overzicht van de verwachte beschikbaarheid.
De Kawasaki Z900 2025 brengt een reeks innovaties die deze populaire naked bike naar een nieuw niveau tillen. Met een vernieuwd ontwerp en technische verbeteringen, zoals een 5-inch TFT-display en uitgebreide elektronische functies, blijft de Z900 voorop lopen in zijn klasse. Belangrijke toevoegingen zijn onder andere de IMU (Inertial Measurement Unit) voor geavanceerde bochtencontrole, een Up/Down Quickshifter en cruisecontrol. Het verbeterde TFT-display biedt turn-by-turn navigatie, spraakbesturing via de Rideology-app en een hellingshoekindicator voor een sportieve rijervaring. Het vernieuwde frame en de aanpassingen aan het chassis zorgen bovendien voor beter rijgedrag en een responsieve stuurervaring. Het uitlaatsysteem is aangepast voor de nieuwste emissienormen, zonder dat de motor aan vermogen inboet. Met deze verbeteringen biedt de Z900 een nog intensere en comfortabelere rijervaring.
De Z900 SE is de premium uitvoering, met nog hogere prestaties en verfijningen. Deze versie is uitgerust met hoogwaardige Öhlins S46-vering en een volledig instelbare voorvork, die samen zorgen voor een verbeterde wegligging en stabiliteit. De Brembo M4.32-remklauwen en staalomvlochten remleidingen bieden een betere remkracht en precisie. Met een comfortabeler zadel en een speciale kleurstelling heeft de SE ook een luxe uitstraling en verhoogd comfort voor lange ritten.
Voor rijders met een A2-rijbewijs is er de 35kW-uitvoering van de Z900, die dezelfde stijl en kwaliteit biedt als de standaardversie, maar met aangepast vermogen. Deze uitvoering is ideaal voor beginnende rijders die op zoek zijn naar een krachtige en toegankelijke naked bike, met de optie om later het volledige vermogen te benutten.
Motor: 948cc vier-in-lijn
Maximaal vermogen: 125 pk bij 9500 tpm
Maximaal koppel: 98.6 Nm bij 7700 tpm
Elektronische upgrades: IMU, Up/Down Quickshifter, cruisecontrol
Display: 5-inch TFT-kleurendisplay met turn-by-turn navigatie
Rijmodi: Sport, Road, Rain, plus configureerbare Rider mode
Remmen: Radiaal gemonteerde remklauwen (SE-versie met Brembo M4.32-remklauwen en staalomvlochten remleidingen)
Verlichting: LED-koplampen en -achterlichten
Zithoogte en ergonomie: Verbeterd zadel voor extra comfort
De Kawasaki Ninja 1100SX 2025 brengt verbeteringen die de sporttourer nóg beter maken. Het belangrijkste updatepunt is de vergrote motorinhoud van 1.043 cc naar 1.099 cc, wat zorgt voor meer vermogen en koppel over het hele toerenbereik. Dit vertaalt zich in soepelere acceleraties, ideaal voor zowel sportief rijden als lange ritten. Het zwaardere vliegwiel zorgt voor een stabielere vermogensafgifte bij lagere snelheden, wat het rijcomfort verhoogt.
Een andere significante verbetering is de nieuwe quickshifter, die nu al vanaf 1.500 tpm schakelt voor vloeiendere overgangen, terwijl de 5e en 6e versnelling langer zijn gemaakt om brandstofverbruik te optimaliseren op hogere snelheden. Het chassis biedt een goede balans tussen stabiliteit en wendbaarheid, mede dankzij de hoogwaardige vering en de nieuwe Bridgestone Battlax S23-banden. De SE-variant beschikt verder over premium Brembo-remmen en een Öhlins schokdemper, wat zorgt voor een nog betere controle en rijcomfort.
Op technologisch gebied is de Ninja 1100SX uitgerust met een 6-assige IMU die elektronische rijhulpen zoals bochten-ABS en traction control aanstuurt. De vernieuwde Kawasaki Rideology-app ondersteunt nu spraakbesturing en met de USB-C-aansluiting kun je je smartphone onderweg opladen. De SE-uitvoering biedt extra luxe met verwarmde handvatten voor rijden in verschillende weersomstandigheden.
Motor: 1.099 cc, viercilinder
Maximaal vermogen: 137 pk bij 10.500 tpm
Maximaal koppel: 111 Nm bij 8.000 tpm
Quickshifter: Up/Down Quickshifter vanaf 1.500 tpm
Ophanging: Öhlins S46 achterschokdemper (SE-model)
Remmen: Brembo M4.32-klauwen (SE-model)
IMU: 6-assige IMU met tractiecontrole, bochten-ABS
Elektronica: Cruisecontrol, Rideology-app met spraakbesturing
Extra’s: Verstelbare ruit, USB-C aansluiting
De Kawasaki Versys 1100 SE 2025 is uitgerust met geavanceerde technologieën die de motor nog veelzijdiger en comfortabeler maken voor rijders die lange toertochten, sportief rijplezier of dagelijks woon-werkverkeer zoeken. Het hart van deze motor is de 1.099 cc viercilinder lijnmotor, die meer vermogen en koppel biedt dan zijn voorganger. Dit levert niet alleen uitstekende prestaties bij lage snelheden, maar ook bij hogere snelheden, met een indrukwekkend vermogen van 135 pk bij 9.000 tpm en een maximum koppel van 112 Nm bij 7.600 tpm.
De motor is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak en biedt een soepel schakelen dankzij de assist & slipper clutch. Dit zorgt ervoor dat het achterwiel niet plotseling de controle verliest, zelfs bij snel terugschakelen.
Wat echt opvalt in de nieuwe Versys 1100 SE is de elektronische vering met Showa’s Skyhook-technologie. Deze technologie past de vering continu aan op basis van de wegomstandigheden en de belasting van de motor, wat zorgt voor maximale grip en stabiliteit op verschillende terreinen. Het geavanceerde KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) systeem en de lange veerweg zorgen voor een comfortabele en stabiele rit.
Op technologisch gebied is de Versys 1100 SE uitgerust met smartphoneconnectiviteit via de Kawasaki “Rideology the App”. Dit stelt je in staat om ritgegevens te bekijken, motorinstellingen aan te passen en meldingen van je telefoon direct op het display te ontvangen. De motor biedt daarnaast meerdere rijmodi, tractiecontrole (KTRC) en het Intelligent Anti-lock Brake System (KIBS) voor optimale veiligheid en controle op elke weg.
Motor: Vloeistofgekoelde, 4-takt vier-in-lijn
Cilinderinhoud: 1.099 cc
Vermogen: 135 pk bij 9.000 tpm
Koppel: 112 Nm bij 7.600 tpm
Versnellingsbak: 6 versnellingen
Frame: Aluminium twin-tube
Vering: KECS met Showa Skyhook-technologie
Voorrem: Dubbele 310 mm remschijven met 4-zuiger monoblocs
Achterrem: Enkele 260 mm remschijf
Wielen: 17-inch voor en achter
Brandstofverbruik: 5,6 L/100 km
Gewicht: 255 kg (rijklaar)
Technologie: KIBS, KTRC, verschillende rijmodi, elektronische cruise control, smartphoneconnectiviteit via Rideology the App
De 2025 Kawasaki Ninja ZX-10R en ZX-10RR hebben een nieuwe kleurstelling die de visuele aantrekkingskracht van deze al indrukwekkende superbikes vergroot. Deze modellen blijven de kracht en technologie behouden die ze zo populair maken in de superbike-klasse, maar de grootste wijziging voor 2025 is de vernieuwde uitstraling.
Beide modellen worden aangedreven door de befaamde 998cc vier-in-lijn motor die 213 pk levert, wat zorgt voor geweldige prestaties zowel op de weg als op het circuit. De ZX-10R biedt uitstekende handling dankzij het lichte aluminium frame, terwijl de ZX-10RR, die in beperkte oplage wordt geproduceerd, de voorkeur geeft aan exclusieve afwerkingen en onderdelen zoals de Marchesini-wielen voor verbeterde wendbaarheid en stabiliteit.
De 2025 update brengt verder geen ingrijpende technische veranderingen met zich mee, maar de nieuwe kleurstellingen en beperkte beschikbaarheid van de ZX-10RR geven de motoren een frisse en exclusieve uitstraling. Beide modellen zijn verder uitgerust met de geavanceerde technologieën waar Kawasaki bekend om staat, zoals traction control, bochten-ABS en een 4.3-inch TFT-display.
Motor: 998cc vier-in-lijn
Vermogen: 213 pk
Transmissie: Close-ratio cassetteversnellingsbak
Wielen: Lichtgewicht gegoten Marchesini-wielen (ZX-10RR)
Elektronica: Traction Control, Bochten-ABS, Instelbare Engine Brake Control, Cornering Management Systeem, vier rijmodi
Display: 4.3″ TFT-kleurendisplay
Cruise Control: Elektronisch
De Kawasaki Ninja 650 krijgt voor 2025 drie nieuwe kleurvarianten. Deze aanpassing komt nadat het model een aanzienlijke verkoopstijging heeft doorgemaakt, met meer verkochte units in het afgelopen seizoen, een stijging van 73% ten opzichte van het jaar daarvoor.
De nieuwe kleuropties voor de Ninja 650 zijn als volgt:
Deze nieuwe kleuren maken de Ninja 650 nog aantrekkelijker voor motorrijders die op zoek zijn naar een veelzijdige motor met een sportieve uitstraling.motorrijder verwacht.
Motor: 649cc parallel-twin
Vermogen: 68 pk
Transmissie: 6-versnellingsbak
Kleurvarianten: Lime Green/Ebony/Pearl Blizzard White, Metallic Spark Black/Metallic Flat Spark Black, Metallic Matte Carbon Gray/Flat Ebony
TFT-display: Ja, met smartphone-connectiviteit
Traction Control: KTRC
A2-kit: Beschikbaar (35 kW)
De 2025 Kawasaki Ninja ZX-4RR komt dit jaar in een nieuwe Kawasaki Racing Team (KRT) kleurstelling. Deze nieuwe kleurvariant biedt een frisse uitstraling voor de motor die vorig seizoen indruk maakte met zijn 399cc viercilinder motor en sportieve prestaties.
Naast de opvallende nieuwe KRT-kleur heeft het model verder geen wijzigingen in de technische specificaties. De Ninja ZX-4RR blijft een unieke keuze in het 400cc supersportsegment, met zijn krachtige motor, hoogwaardige vering en remmen, en sportieve rijgedrag.
De 2025 Ninja ZX-4RR is vanaf medio oktober beschikbaar bij Kawasaki-dealers.
Motor: 399cc vier-in-lijn
Quickshifter: Up/down
Vering: SHOWA voorvering, ZX-10R schokdemper achter (volledig instelbaar)
Remmen: Monobloc remklauwen
Frame: Geïnspireerd door WorldSBK
Display: Full-colour TFT met Track Mode
Clip-ons: Hogere uitvoering voor comfort
Kleurvariant: Kawasaki Racing Team-kleuren
De 2025 Kawasaki Ninja ZX-6R heeft een sterke comeback gemaakt en is vanwege de hoge vraag eerder dan verwacht naar Nederland gebracht. Dit model is nu beschikbaar in twee nieuwe kleurvarianten.
Het 2025-model van de ZX-6R heeft het iconische 3D gelaagde kuipwerk, dat nu beschikbaar is in de Lime Green/Ebony/Pearl Blizzard White KRT-editie en Ebony/Metallic Flat Spark Black. De scherpe lijnen en het gestroomlijnde ontwerp worden aangevuld met LED-projectorkoplampen en een kenmerkende RAM-AIR inlaat aan de voorkant. Het hoogwaardig 4,3-inch TFT-display toont essentieel rij-informatie, waaronder toerental, snelheid, versnelling en tripmeters.
Motorinhoud: 636cc viercilinder
Opties: Quickshifter, Traction Control, vier rijmodi (Sport, Road, Rain, Rider Mode)
Vering: Volledig instelbare SHOWA vering
Remmen: Radiale Monobloc remklauwen
Display: 4,3-inch TFT-kleurendisplay
Kleuren: KRT-editie (Lime Green/Ebony/Pearl Blizzard White) en Ebony/Metallic Flat Spark Black
Beide modellen zijn uitgerust met een 233cc luchtgekoelde eencilinder, die zorgt voor soepele prestaties met een vlakke koppelkromme. De toevoeging van een tandwielaangedreven balansas helpt de trillingen te verminderen, wat resulteert in een comfortabelere rijervaring. Het chassis is ontworpen voor toegankelijkheid, met een lage zadelhoogte en een lichte, wendbare rijervaring. De 37 mm telescopische voorvork biedt soepele handling, terwijl de achtervering in vijf stappen verstelbaar is voor de ideale demping.
Wat betreft het ontwerp, is de W230 beschikbaar in een stijlvolle Metallic Ocean Blue/Ebony kleur, terwijl de Meguro S1 wordt gepresenteerd in Ebony met chroomaccenten, geïnspireerd door de klassieke Kawasaki 250 Meguro SG uit 1964. Beide motoren dragen retro-elementen zoals “peashooter”-uitlaten, spaakwielen en stalen spatborden, die de klassieke uitstraling benadrukken.
Motorblok: 233cc luchtgekoelde eencilinder
Gewicht: 143 kg rijklaar
Vork: 37 mm telescopische voorvork
Schokdempers: Dubbele achtervering met vijf instelbare stappen voor pre-load
Kleurstellingen:W230: Metallic Ocean Blue/Ebony Meguro S1: Ebony met chroomaccenten
Retro Design: Stalen spatborden, “peashooter”-uitlaten en spaakwielen
De Kawasaki Eliminator 500 is een moderne cruiser die dankzij het “Just Ride”-concept toegankelijk is voor zowel beginnende als ervaren rijders, zonder concessies te doen aan rijplezier of prestaties. Het modeljaar 2025 brengt een nieuwe kleuroptie en een vernieuwd SE-model.
De 2025 Eliminator 500 is nu verkrijgbaar in de nieuwe Pearl Robotic White kleur, die het minimalistische ontwerp accentueert en goed contrasteert met de zwarte onderdelen en accenten. Het model is daarnaast nog steeds beschikbaar in de bestaande Metallic Flat Spark Black kleur.
Het Eliminator 500 SE-model biedt extra features zoals een topkuipje, rubberen voorvorkbeschermers, een USB-C-aansluiting, een speciaal zadel, en een unieke kleurstelling in Metallic Carbon Gray/Flat Ebony.
Motor: 451cc paralleltwin
Gewicht: 176 kg rijklaar
Zithoogte: 735 mm
Kleurstellingen:
Extra’s SE-model: Topkuipje, rubberen voorvorkbeschermers, USB-C-aansluiting, speciaal zadel